بچه ی آخرالزمانی

10- ایمان به ...

1392/6/9 23:28
203 بازدید
اشتراک گذاری

دوستای عزیزم خیلی آسون بود و شیرین و خواستنی . مشکلات من کلی حل می شد .و احساس آرامش عجیبی داشتم البته وقتی به یکی از دوستام می گفتم و او این نوع تربیت رو اعمال کرد تا حدی براش قابل قبول نبود و من در جوابش فقط می گفتم : دوست عزیز آدم باید به چیزی ایمان قلبی داشته باشه تا اثر ایمانش رو توی رفتارش و زندگیش ببینه . واقعیت همینه و من با ایمان کامل به زنده بودن شهید پهلو شکسته و سیلی خورده ای که قبرشون گمنامه با تمام وجود حضورشونو تو زندگیم به خصوص تربیت فرزندم می دیدم . بعضی چیزها چشیدنیه . باید قبول کرد ، ایمان آورد و چشید . خدا کاراش خیلی قشنگه وقتی چشمت برنامه های او رو ببینه . برنامه ی خدا برای تربیت بچه های شیعه اینه که اونا رو می سپره به مادر مهربان امت (س). ایشون مسئول تربیت فرزندان شیعه اند و باور من اینه که هر کس در هر دین و مذهبی می تونه بچه شو بسپره به مادر (س).

شاید بخواهید لذت تربیت مادر (س) رو بچشید . پس رو به قبله یا رو به عکس ایشون وایسید و از صمیم قلب بگید : مادر جان تربیت ما رو به عهده می گیرید ؟

من نه فقط بچه ی خودم بلکه هر بچه ای یا نوجوونی که می اومد خونمون با مادر آشنا می کردم و دیدنی بود حرف شنوی بچه های کوچکتر که به خاطر مادر سعی می کردن درست رفتار کنند و این تو سن های بالاتر کمتر بود . نتیجه گرفتم که ما هم در کودکی تحت تربیت ایشون بودیم ولی تربیت های ایشونو به مرور زمان در لایه های تیره ی تربیت پدر و مادر و دوست و جامعه پوشاندیم . برای مثال چرا دختر بچه ها دوست دارن چادر بپوشن ؟ چرا پسر بچه ها تو نگاه کردنشون مراعات می کنن؟ چرا بچه ها زود آشتی می کنن ؟ حرف شنو ترن ؟ محبتشون بیشتره ؟ دخترا بیشتر دوست دارن با دخترا و پسرا با پسرا بازی کنن؟ حرفاشون با همه ی بچگیشون قابل تأملّه ؟و ...

شاید بگید بچه ان و خیلی چیزا رو متوجه نمیشن ولی باور کنید چیزی پشت این ماجراهای ساده ی زندگی ما و فرزندان ماست که به اون توجه نداریم و ساده از کنارشون رد می شیم . کمی فکر کنید . کمی اندیشه و دقت کنید و کمی به برنامه های خدا بیندیشید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان محمد طاها
10 شهریور 92 3:00
سلام .تحصیلاتتون چیه ؟مطالب خیلی خوبه ام اسم وب رو اگه عوض کنی بهتره.حیفه این مطالب جالب که دیگران استفاده نکنن. به ما سر بزن .ونکات کلیدی تربیت اسلامی رو بگو.منتظرم .