بچه ی آخرالزمانی

12- شیطنت بچه ها

1392/6/15 15:11
517 بازدید
اشتراک گذاری

شیطنت یه کلمه ی آشنا برای من و شماست . معمولا به بچه هایی که رفتارهایی از خودشون نشون میدن که ما انتظار نداریم بهش میگیم شیطنت . بچه ی شیطون بچه ایه که کاری انجام میده که باعث خرابی و آزار و ناراحتی میشه . حتی بعضی بچه ها معروفند که از چشماشون شیطنت می باره . امروزه به این جور بچه ها بیش فعال میگن و یک سری دارو درمان براشون تجویز می کنن . شنیدم به خاطر قرص های فولیک اسیده که مادر در دوران بارداری می خوره ، البته نمیدونم درسته یا نه . در هر صورت امروز بیاین با هم دیگه این موضوع رو بررسی کنیم .

اولین چیزی که منو به فکر میندازه اسم این رفتارهاست که  شیطنت نامیده میشه . راستی چرا میگن شیطنت ؟چرا میگن بچه ی شیطون ؟ شیطون بلا ؟ فکر می کنم اسم با مسمایی براش گذاشتن . اگه  اکثر بازی ها و شادی ها و نشاط های بچه ها رو شیطونی معنی نکنیم و اطلاعات کامل در مورد دوره  های سنی بچه ها و رفتارهای اون دوره داشته باشیم و اگه علت شیطنت بچه شیطونا رو بررسی کنیم و ریشه ی اونو پیدا کنیم شاید تعداد بچه های شیطون کم بشه ولی از همه ی اینا مهمتر اینه که این بخش شیطنت به کدوم جسم از اجسام انسان ربط داره .

اگه یادتون باشه گفتم ما یه جسم دخانی داریم که همون روانیات ماست . روانیات ما رو شیاطین می تونن دستکاری کنن . با توجه به آیه قران حتی علت فراموشی شیطونه (ماجرای موسی و خضر علیهم السلام ). سرچ کلمه ی شیطان در قران تموم وجودشو براتون معرفی میکنه و راههای فریبش و راهکارها رو براتون میگه . البته اگه شیطون بذاره سرچ و تحقیق کنید . ان شاءالله که میرید سراغ قران .

خوب می گفتم که تموم بدی ها مال شیطونه چون یه انسان از کار بدش پشیمون میشه مخصوصا بچه ها . خوب حالا که روانیات  بچه ها تحت تأثیر شیاطین باعث میشه اونا به کارایی دست بزنن که درست نیست ، وظیفه ی ما آگاهی دادن به بچه ها فقط با یه جمله است : پسرم ! دخترم شیطون گولت نزنه ها مواظب باش . حالا اگه بچه نتونست خودشو از شیطنت در بیاره شما کمکش کنید و راهش ففط با همراهی و همدردی و مهربونیه نه با داد فریاد و عصبانیت . آخه خود این داد و بیدادها و این نگاه های عصبانی و کلمات ناجور نشون میده که روانیات خود ما چقدر بیشتر از بچه هامون تحت تأثیره و ما هیچ کاری برای کنترل روانیاتمون انجام نمیدیم . دستور صریح اسلام برای کنترل خشم یکی از همین راه هاست .راستی دقت کردین موقع نماز چقدر بچه ها به مادرا می چسبند و داد وبیداد می کنن ؟ خوب برای این که بچه ها ی کوچک اونا رو می بینن که براشون شکلک در میارن و از ترس به مادر پناه می برن و داد می زنن اونم دقیقا در موقعیت های مهم مثل نماز یا وقتی که در مورد یه موضوع معنوی صحبت میشه یا قران خوندن یا ... حالا اگه من مادر ندونم که جسم دخانی بچه ام رو شیاطین دارن اذیت می کنن و به هم میریزن ، من هم شروع می کنم به ناراحتی و حتی دعوا کردن بچه . بیخود نیست که اسلام اجازه میده مادر بچه شو با ترتیب خاصی حتی در نماز به آغوش بکشه یا پیامبر (ص)با شنیدن گریه ی یه بچه نماز جماعتشونو سریعتر تموم می کنن . اما ما یه جوری برخورد می کنیم انگار بچه ی ما با قصد و غرض نماز جماعت ما رو خراب می کنه یا نمیذاره ما نماز بخونیم . نه ، مادر و پدر مومن ! من و شما به نص صریح قران دشمن مبینی داریم که نمی بینیم و اون دوست نداره شما نماز و قران و هر مثبتی رو با خیال راحت انجام بدی و چون از راه خودت نتونسته بچه اتو آزار میده تا عصبانی بشی . چه مادرایی رو دیدم که بعد نماز بچه ی خودشونو فقط به خاطر گریه هایی که از ترس شیاطین وسط نماز داشتند کتک زدن و چه بچه هایی که تا قبل از شروع نماز خواب بودن و موقع نماز با گریه بیدار شدن و داد زدن و مادر مبهوت از این ماجرا رفتار غلط نشون داده .

بچه های شیطون رو شیطون گول میزنه و کوک می کنه وظیفه ما اینه که با خونسردی اشتباهاتشو براش واضح کنیم و اگه اینقدر کوچوله که نمیگیره باهاش مدارا کنیم . خدا بچه ها رو دوست داره حواستون باشه اگه بهشون ظلمی بشه خدا غیرتی رفتار می کنه .به امید روز ظهور که شر همه ی شیاطین از سر بشر کوتاه بشه ان شاءالله 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)