بچه ی آخرالزمانی

14- ورود به دنیای فرزندتان

1392/7/20 20:26
259 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان خوبم ! ببخشید دیر به دیر میام برای به روز شدن . زندگی و هزار درگیری دیگه . 

در هر صورت می خوام یه قلق دیگه بگم که برای خود من خیلی به درد خور بوده و هست . 

ورود به دنیای فرزندتان اصل مهمیه که اگه نادید بگیرید خیلی از او دور میشن و نمی تونید اونطور که باید و شاید اونو تربیت کنید . بچه ها تا کوچیکن یک جور اجازه ورود به دنیاشونو به شما نمیدن وقتی بزرگتر میشن یک جور دیگه . به نظرم پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله  عالی شناخت داشتند که فرمودند:

 الوَلَدُ سَيّدٌ سَبعَ سِنينَ ، وخادِمٌ سَبعَ سِنينَ ، ووَزيرٌ سَبعَ سِنينَ ، فإن رضِيتَ مُكانَفَتَهُ لإحدى وعِشرينَ ، وإلاّ فاضرِبْ على كَتِفِهِ ، قد أعذَرتَ إلَى اللّه فيهِ؛
 فرزند هفت سال سرور است ، هفت سال خدمتكار و هفت سال وزير و دستيار . اگر تا بيست و يك سالگى از كمكى كه به او كرده اى راضى بودى (و تربيتت نتيجه داد) كه خوب ، وگرنه به شانه او بزن (و ديگر به حال خود رهايش كن) و تو درباره او نزد خداوند معذورى .
 
كنزالعمّال: 45338 منتخب ميزان الحكمه: 614
خوب با توجه به این حدیث هفت سال اول برای ورود به دنیاشون باید خواسته هاشونو  برآورده کنی و بچگی کنید تا اون لحظه اجازه ورود به شما بدن . هفت سال دوم که بچه اتون یاد گرفته حرف شنوی کنه شما هم در کنار اطاعتی که با میل از امر شما کرده مثل یک  رئیس وارد  دنیاش بشید با جایزه ای برای حرف شنویش ، لازم به کادوی گرون قیمت نیست ، بوسیدن و در آغوش گرفتن و تعریف و تمجید از کارش می تونه جایزه ی خوبی باشه البته اگه قبلا با هدایای بزرگ کار رو خراب نکرده باشید ، خوب میرسیم به هفت سال سوم که دیگه بچه بزرگ شده و اصلا شما رو راه نمیده مگه اینکه مثل یک وزیر قبولش داشته باشید و نظراتشو در موارد مختلف بپرسید و مطمئن باشه که شما قبولش دارید . تازه وقتی می خواین بفهمید توی دنیاش چه خبره ، باید با یک سوال یا خواستن یک راه حل برای یک موضوع  مد نظرتون از حرفاش به دنیاش پی ببرید . در ضمن می تونید به حرکاتش به حرفاش و نوع پوشش و علایقش و حتی از جوک تعریف کردناش و صحبتی که با دوستاش داره پی ببرید که در چه دنیایی سیر می کنه
خوب حلا تازه رسیدید اول خط ، چون باید اگه از دنیاش خوشتون نیومده و مورد رضایت خدانیست کلی برنامه ریزی کنید که چه جوری دنیاش رو عوض کنید . این یک کار خیلی حساس مثل خنثی کردن مین است ، اگه خطا کنید منفجر میشه و خرابی به بار میاره . بنابر این با حتیاط دنیاش رو با میل خودش و با استفاده از فطرتش اصلاح کنید .
بعدا براتون میگم فطرت چیه و چه جوری میشه ازش استفاده کرد  
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)