بچه ی آخرالزمانی

6-ادامه ی خود شناسی

1392/5/17 18:45
195 بازدید
اشتراک گذاری

خوب دوستای خوبم داشتم می گفتم که من فقط جسم مادی و روحی خودمو می شناختم و فکر میکردم فرزندم هم همین دوتا رو داره و روی این دوتا باید کار کرد و رشدشون داد اما وقتی متوجه شدم من (البته من و هر انسانی )جسم مادی ، دخانی ،برزخی،روحی و ملکوتی دارم تعجب کردم که چرا تا حالا متوجه نشده بودم .

  • جسم مادی ، همینه که همه می بینن وبا خوراکیهای دنیایی رشد میکنه و قوی میشه .
  • جسم دخانی ، یعنی روانیات ما که به صورت یک هاله در اطراف جسم مادی است که با رعایت یک سری صفات مثل صبر و آرامش و فکر مثبت رشد و از آلودگی های دخانی ( عالم دودی شکل اجنه و شیاطین) پاک می مونه .
  • جسم برزخی ، همون چهره ی اخلاقی ماست که آدمهایی که چشم برزخ بین دارن می بینن ( قضیه خودشکن باش نه آیینه شکن )که اون هم با اخلاقیات مناسب و زیبا به شکل انسان میشه یا با رعایت نکردن به اشکال گوناگون حیوانات یا مخلوط چند حیوان در میاد
  • جسم روحی ،خیلی بزرگتر از جسم مادیه همون روحی که با اکراه وارد بدن شده و موقع مرگ با اکراه خارج میشه. همونی که روحیات خوب و بد ما اونو بزرگ یا کوچک میکنه .
  • جسم ملکوتی یا نوری ، همون جسم اصلی . همونی که قران میگه بر بعضی مهر خورده و بعضی ها هم نورشون بیشتر شده که میگن طرف چقدر نورانیه یا اینکه در کنارش احساس آرامش می کنیم . جسم نوری ما همون شعاع نور اهل بیت (ع) است که به همه ی انسانها داده شد ولی کافرها اونو کم نور کردن تا خاموش شده .این جسم با دیدن آیات قران و زیارت اهل بیت (ع) و دیدن خوبان عالم قوی و بزرگ میشه 

خوب با این اجسام گوناگون مسئولیت پرورش بچه ی من خیلی مهم و سخت میشه . اینکه من کدوم جسم رو رشد میدم؟ یا نسبت به کدوم بی توجه ام ؟و مهمتر اینکه بر چه اساسی این جسم ها رو رشد بدم ؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)